12 Mart 2012 Pazartesi

Zoe = Hayat { tilsimlara dikkat}



















Bu haftaki blog post’umuz yemekle ilgili degil aslinda… Ama yinede
dostlar, sohbetler ve ruhumuzu besleyen dakikalar konumuz...
Arkadaşım Doreen Birdsell; çok yetenekli bir fotoğrafçı ve yazar, tarafından sunulan bu hikayeyi cok seviyorum ...
Zira cok  {a-la-mo} bir denyim onun kaleminden dokulenler…
Tilsimlar ve hergun karsimiza cikan işaretler hakkında ... 
Ama gercekten dikkat ediyor muyuz? Bilemiyorum?
Umarim sizde benim kadar zevk alirsiniz:

      “ Bir gun Provincetown’daki han’imin dışıni süpürmem sırasında yerde bir köpek tasmasi fark ettim. Cok mesgul oldugum icin, etrafini supurup, almak zahmetinde bulunmadim. Zira sahibinin birazdan gelip tasmayi bulacagini umuyordum.

        Ertesi gün sonsuz yapilacaklar listeme dalmis giderken, sira yine on kapiyi supurmeye gelmisti. Bir de baktim ki tasma bu sefer disaridan, hemen sokaga cikan citin uzerine konmustu bu sefer…Inanamadim… Tasma artik kacinilmaz bir sekilde hayatima girmeye calisiyordu… Bu sefer umursamazlik edemedim….

Koyu mavi, tasmanin zaman akimindan veya hava etkenlerinden eskimis, ve parcanmis oldugu ortada idi.
Fakat nedense metal madalyon ve isim halen okunabilir vaziyettte idi… Kunyede belediye numarasi vede kopegin adi “Zoe” yazili idi…Ayrica sahibinin temas bilgisi ve telefonu da dahildi bilgilere.
Acikcasi bununla ugrasmaya vaktim yoktu… Bu davetli olmayan tasma bahce citinden ofisimdeki masamda yerini aldi. Iki gundur onunla ilgili hic birsey yapmasamda sanki gozumun icine bakiyordu.
Istenmeyerek yapilan bir suru islerimin listesine birde bu tasma eklenmisti artik.
Tasmanin sanki yalvaran ve beni durten bir enerjisi vardi.
Sonunda kunyenin uzerinde yazan numarayi cevirdim… ve telesekretere mesaj biraktim. Bu beni mutlu kildi zira artik gorevimi yapmistim ve konu kapanmisti.
Bir iki gun daha gecmisti. Artik tasma masamin ustunde dekoratif bir obje haline gelmisti. Zaman zaman bos bir animda, hatta gece yarisi ya gozume ya aklima takilan bir obje oluvermisti.
Ister istemez kendime sormaya basladim… Kimindi?Nereden gelmisti? Beni nasil bulmustu bu tasma?
Yine siradan bir sabah, isler ve telefon konusmalarinin sikligina kaptirmistim kendimi…. Birden ariyan ve tanimadigim bir adamin sesi ile kendime geldim.
 Adam “ birisi beni kayip bir tasma hakkinda aramis” dedi.
“Evet bendim…” “Cook sokagindaki han’in sahiplerinden biriyim…” “Birisi bulmus bizim citin ustune koymus, gitmis” dedim.
Cevap “Ben artik California’da yasiyorum. Ama eski numaram halen aktif. Mesajinizi yeni aldim….ve kulaklarima inanamadim” diyordu.
“Kopegim Zoe iki yil once oldu ve ben onun kullerini ve tasmasini iki yil once samandaralirin otesinde denize attim”dedi.
Cok sasirmistim zira bahsettigi nokta benim oldugum yerden 2 mil otede idi. Bu tasma nasil oldu da okyanustan taa bizim kapiya gelmisti?

“Bilemiyorum belki de martilar tasimislardir?’ diye cevap verdi adam.
“Cok sevindim buldugunuza…saniyorum bu Zoe’den bir mesaj bana.. Iyi oldugunu soylemek istiyor…. Onu cok dusunuyor ve ozluyorum”.
Aramizda bir suskunluk belirdi. Bu deneyimde benim icin yuzlerce mesaj, binlerce isaret vardi. Gunluk hayatimda surekli kosusturma icindeydim…
Devamli bir erteleme, onemli dakikalari gelecege birakmaktaydim.
Halbuki her zaman gereken bilgi ve deneyim burnumun altindaydi.
Ne zaman bu karsi koymak yerine kendimi akintiya birakip, Allah’in buyuk planina teslim olabilecektim?
Telefonu kapatinca, ilk is sozlugu acip Zoe’nin anlamina bakmak oldu.
“Zoe” rumca “Hayat” demekmis.
 Tasma halen bende duruyor… Hergun bu dersi hatirlamaya calisiyorum… Ve zoe bana yolladigi mesaj icin tessekur ediyorum… Bir gun onunla cennete tanistigimda ona ne kadar mutesekkir oldugumu soyliyecegim…"

Zoe Tanımı
  zoe {dzo-ay '} 
Güçlü Kullanıcı sözlüğü: Yunan Kökeni 
-Life 
- canlılık mülkiyetinde veya canlı olduğu bir tek devlet 
- her yaşayan ruh 
-Life 
- hayatın mutlak dolgunluk, temel ve etik hem de Allah'a aittir ve O'nun aracılığıyla 
- hayat gerçek ve hakiki, hatta Mesih'e tevekkül edenler, ve sonsuza dek sürecek bu dünyada bölümünde, Tanrı, mübarek ayrılmış aktif ve dinç bir yaşam.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder