26 Şubat 2012 Pazar

Denizkizi {Deniz'in} keyfi

















Ne diyebilirim ki...
Deniz Dogruyol'u bir arkadasim vasitasi ile tanidim...
"Harika bir kiz, harika bir sanatci, tam senin havanda..." demislerdi bana...
Bir gun baktim Bebekte atolyesi ve evindeyim...
Diger gun... gel su bizim {a-la-Mo} TV projesinin cekimine gel dedim....
Sonra bir baktik ki... bir ruh ortakligi yasaniyor bilincsizce...
Iste Ispati...
Benim kelimelere dokemiyecegim Balik Keyfini...
Cesme askimi...
Ve olesiye sevdigim denizi... gelin Deniz'den okuyun...
Bence MUKEMMEL!




"İzmirli olmamdanmıdır
Adım Deniz diye mi ?
yoksa Babam Denizci olduğu içinmi
Deniz Gören yerde büyümüşlüğün verdiği,
Çocukluğumdan beri Çeşme aşığı olmam da eklenince 
Ben Denizden ne çıksa yerim diyenlerdenim...
hatta abartıp sadece deniz ürünleri ile beslenebilirim.
aslında yemekle arası olanlardan değilim
Tatlıya olan tutkum dışında :( 
ege sofrası hayali 
sofradaki uzun sohpetler
keyifli keyifli esen rüzgarla birlikte 
dışınız kadar içinizi de ürperten ...
hayattan kareler benim için yemek yemek aslında
yani ben harika ege sofralarının sohpetle birleşmiş keyfine yemek diyorum.
sohpetsiz yemek olmasın, yemeksiz sohpet olmasın gibi birşey ...
o sofraya oturdunmu uzun uzuzn oturacaksın
yazsa eğer hatta güneş batmadan hafiften başlayıp 
geceyarılarına kadar sürsünn kahkahalarla...
bütün anılar dökülsün masaya 
rüzgar hafif hafif eserken bir şal isteyelim garsondan...

bu arada birazda mekandan bahsedelim
 tam ege usulu balıkçı
ayaklar kumda , inceden bir ışık tepeden
köy kahve sandalyeleri, masa örtüüsü yerine kağıtlar var ama çok şık:) bu arada masa kağıdına değinicem sonra:)
dalgaların sesi Taju okanın sesi ile karışmış.
öyle masaya garson gelip herkezin tabağına dağıtmıyor mezeleri,
ortaya koyuyor,zengin dursun bırakın sofra:)
herkez ortadan alsın istediği kadar.
bu kadar ciddi olmaya gerek yok balık restoranında.
balık kültürü bence rahatlıktan geçer,
denizden geçen herşey rahatlık hissi verir çünkü insana
dolayısı ile ben İstanbul'daki çoğu balıkçıyı bu yüzden anlayamam
sevdiğim birkaç balıkçı dışında 
hepsini gereksiz ciddi bulurum laf aramızda:)

Derken yemekler gelsin yavaş yavaş
harika otların konuştuğu aparetifler
bol yoğurtlu mezeler, patlıcan,kabak,havuç ezmesi
yemyeşil taptaze sebzelerden yapılmış bol rokalı salatalar
yanında denizin binbir harika mahsülleri başlangıç ara sıcak ne varsa
ızgara kalamar, mümkünse bacaklarından olsun
ızgara karides
bir de dipdiri etli, ızgarada pişmiş orta boy bir böceği (ıstakoz) ellerimle en ince ayrıntısına kadar kırarrak yersem
eh saatı 10:30 yaptık...
hani güneş batmadan başlamıştık ya yemeğe.
şimdi artık hafif  bir ızgara levrek veya çıpra veya zamanı ise tırança yiyelim üzerine
yanında yudum yudum keyifle içine rakı ile beraber...
hayat sevdiklerinle keyifle yenilen edilen sohpetlerden ibaret asında
daha ne isterki insan şu resmin dışında...
masaya konulan kağıtlara değineceğimi söylemiştim;
saat ilerledikçe en büyük keyfim;
tabi ki sanatımı konuşturma zamanı,
masa daki kağıt adına olan herşeyle masa kagıdı da dahil, peçete de olabilir., 
çiçek yapıp önce kendi kulağımın kenarına takılır 
sonra arkadaşlarımın siparişlerine geçilir.
kağıttan kuş ,böcek , çiçek
artık o an siparişleri ne ise talebe göre değişiyor.
Siparişler o masa üzerindeki kağıt adına her mazleme kullanılarak yapılır kendilerine anında teslim edilir.
Deniz My Paper Art her zaman her yerde her şartta ve her saatte kağıttan hayalinizi  yaratmaya hazır:)
evet artık siparişleride teslim ettikten sonra kahve ve ayva tatlısına geçebiliriz.
saati 1 yaptıktan sonra keyif Doruk noktasına ulaşmıştır artık.
şarkılar hafiften mırıldanmaya başlanır, kalakası gelmez insanın
hertürlü doygunluk yaşanır o an yüreklerde, gözlerde harika bir parıltı...
ve hayatın harika bir sahnesidir  işte tam o an
sadece karınlar değil ruhlar da doymuştur çünkü.
o yüzden hep derim sohpetsiz yemek yemeyelim:)
muhabbetidir yemeğin tuzu biberi...
Denizden  bir tavsiye çeşmeye yolunuz düşerse ıldır ada balık, çiftlik köy  langusta mutlaka gidiniz.


şuan uçağa atlayıp çeşmeye gidebilirm.
bu yazıyı yazarken ben yaşadım bu gece"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder